Monday, May 26, 2008

آتش سوزي در كارخانه اي در شازند-آزربايجان



۲۵ کارگر در آتش سوختند

• آمار کشته و زخمی های حادثه آتش سوزی شازند اراک نسبت به ساعات اولیه افزایش یافته و و به بیش از ۷۰ کشته و زخمی رسیده است. در حادثه آتش سوزی در دو کارخانه ی مواد شیمایی در شهرک صنعتی شازند، ده ها نفر دچار حادثه شدند و بنابر آخرین گزارش ها تعداد کارگرانی که در آتش سوختند به ۲۵ نفر رسیده اند و حال گروهی از مجروحین بسیار وخیم اعلام شده است ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه ۶ خرداد ۱٣٨۷ - ۲۶ می ۲۰۰٨

بر پایه ی آخرین گزارش ها، آمار کشته و زخمی های حادثه آتش سوزی شازند اراک نسبت به ساعات اولیه همچنان در حال افزایش است و به بیش از ۷۰ کشته و زخمی رسیده است.
به گزارش خبرنگار مهر در اراک، در این حادثه تعداد زیادی از هموطنان کشته شدند که آمار آنها با افزایش نسبت به ساعات اولیه آتش سوزی، امروز به بیش از ۲۵ نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره به خبرنگار مهر گفت: ٣۹ زخمی حادثه به بیمارستان ولی عصر اراک منتقل شدند که تا نیمه شب گذشته ۱۹ مجروح این حادثه به علت شدت جراحات به بیمارستانهای تهران اعزام شدند.
دکتر مجید رمضانی افزود: مجروحان اعزامی این حادثه دلخراش به بیمارستانهای شهید مطهری، چمران و یافت آباد تهران و بیمارستان نکویی قم منتقل شدند.
وی تاکید کرد: شدت سوختگی دو سوم از مجروحان بالای ۷۰ درصد و تا ۱۰۰ درصد است.
دکتر رمضانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ تا ۲۰ مجروح نیز به صورت سرپایی در بیمارستان شازند تحت درمان قرار گرفتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز به خبرنگار مهر گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس با بیش از ٣۵ نیروی امدادی هلال احمر در کنار پرسنل درمانی استان امداد رسانی کردند.
این گزارش در پایان می افزاید: عصر دیروز آتش سوزی مهیبی در یک شرکت شیمیایی در شهر شازند در جنوب غرب اراک رخ داد که تلفات جانی و مالی شدیدی بر جای گذاشت. اراک تا نیمه های شب گذشته در التهاب این آتش سوزی بود.

این آتش سوزی ۲ کارخانه مواد شیمیایی کیمیاگران امروز و کیمیا گستر را در بر گرفت. یک مقام مسئول پیش از این به خبرگزاری فارس گفت بود: این آتش سوزی عصر روز یکشنبه در شهرک صنعتی شهید بابایی بازنه از توابع شازند رخ داد.
وی افزود: حریق از یکی از مخازن شروع و به تمام کارخانه کشیده شد.
فرماندار شازند میزان خسارت این دو کارخانه را ٨۰ درصد عنوان کرد و گفت: هنوز علت آتش سوزی معلوم نیست.
شایان ذکر است این دو کارخانه در سفر وزیر صنایع به استان مرکزی مورد بازدید قرار گرفت.
وی گفت: وضعیت جسمی مجروحان نیز بسیار وخیم است.

-------------------------------
۳۰ کشته در آتش‌سوزی یک کارخانه

Mon / 26 05 2008 / 12:23

آتش سوزی و انفجار در دو کارخانه مواد شيمايی کيمياگران امروز و کيميا گستر در شازند اراک تاکنون حدود ۳۰ کشته و ۴۹ مصدوم بر جای گذاشته است.
رادیوفردا: آتش سوزی و انفجار در دو کارخانه مواد شيمايی کيمياگران امروز و کيميا گستر در شازند اراک تاکنون حدود ۳۰ کشته و ۴۹ مصدوم بر جای گذاشته است.

بنابر گزارش خبرگزاری ها، بر اثر وقوع آتش سوزی و انفجار مهيب در کارخانه کيمياگران امروز و به دنبال آن در کارخانه کيمياگران گستر که ساعت ۱۶ روز يکشنبه رخ داد تاکنون حدود ۳۰ تن از کارگران اين کارخانه جان خود را ازدست داده و ۴۹ تن از کارگران نيز مجروح شدند، که حال برخی از آنان وخيم گزارش شده است.

منابع بيمارستانی در اراک گفته اند که تاکنون ۳۹ تن از مجروحان به بيمارستان وليعصر اراک انتقال یافته اند و ۱۰ تن از آنان نیز در بيمارستان تامين اجتماعی شازند بستری شده اند.

اتاق بحران شهرستان اراک نيز بنابر گزارش خبرگزاری ها، با درخواست امداد هوايی خواهان انتقال مجروحان به تهران شده اما تا ساعات پايانی شب گذشته درخواست هليکوپتر برآورده نشده و انتقال کارگران مصدوم اين حادثه به بیمارستان با مشکل روبرو بوده است.

دکتر مجید رمضانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته است: «شدت سوختگی دو سوم از مجروحان بالای ۷۰ درصد و تا ۱۰۰ درصد است و تنها ۱۰ تا ۲۰ مجروح به صورت سرپايی در بيمارستان شازند تحت درمان قرار گرفته اند.»

سايت رسمی فرمانداری اراک به نقل از رييس دانشگاه علوم پزشکی اراک گزارش داد که ابعاد حادثه بسيار عظيم است، و به همين جهت کليه پزشکان، جراحان، پرستاران و بخش های امدادی در آماده باش کامل هستند. وی گفته است که در حال ارزيابی اوضاع و کنترل آن هستيم.

علی آقازاده، فرماندار شازند علت آتش سوزی را «بی احتياطی کارگران هنگام جوشکاری يکی از مخازن حاوی مواد شيميايی» اعلام کرد و گفت که آتش سوزی از اين مخزن به ساير قسمت های کارخانه سرايت کرده است.

شرکت « کيمياگران امروز» يک شرکت توليد مواد شيمیايی معرفی شده که در زمینه توليد پلی اتيلن گلايکول، نونيل فنل اتوکسيله، الکل چرب اتوکسيله، اولئيک اسيد اتوکسيله و کوکونات فتی اسيد اتوکسيله فعالیت می کرد.

اين شرکت و شرکت کيمياگستران اراک که در اين آتش سوزی و انفجار دچار آسيب های اساسی شدند، هر دو در منطقه شهرک صنعتی شهيد بابايی بازند از توابع شهرستان شازند واقع شده اند و در بهمن ماه توسط وزير صنايع مورد بهره برداری قرار گرفته بودند.

ميزان خسارت به اين دو شرکت از سوی مقام های محلی ۸۰ درصد اعلام شده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home